Безоплатна правова допомога

Безоплатна первинна правова допомога – це вид державної гарантії, що полягає в інформуванні особи про її права і свободи, порядок їх реалізації, відновлення у випадку їх порушення та порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб (частина перша статті 7 Закону України "Про безоплатну правову допомогу" від 02.06.2011р. № 3460-VI). 

Відповідно до положень частини першої статті 8 Закону України "Про безоплатну правову допомогу" право на безоплатну первинну правову допомогу згідно з Конституцією України та цим Законом мають усі особи, які перебувають під юрисдикцією України. 

Згідно положень частини шостої статті 10 Закону України "Про безоплатну правову допомогу" надання будь-якого з видів безоплатної первинної правової допомоги, передбачених частиною другою статті 7 Закону України "Про безоплатну правову допомогу" здійснюється на безоплатній основі. 

Державне агентство України з питань кіно (далі – Держкіно) як центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері кінематографії та як суб’єкт надання безоплатної первинної правової допомоги надає відповідно до своїх повноважень та компетенції, визначених Положенням про Державне агентство України з питань кіно, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2014 № 277 (зі змінами) наступні види правових послуг (безоплатної первинної правової допомоги)

1) надання правової інформації у сфері кінематографії (щодо порядку отримання державної підтримки кінематографії у формах, визначених статтею 7 Закону України "Про державну підтримку кінематографії в Україні", щодо порядку отримання Державного посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів, щодо порядку внесення суб’єктів кінематографії до Державного реєстру виробників, розповсюджувачів і демонстраторів фільмів, щодо дотримання квоти демонстрування національних фільмів під час використання національного екранного часу); 

2) надання консультацій і роз'яснень з правових питань у сфері кінематографії (щодо порядку отримання державної підтримки кінематографії у формах, визначених статтею 7 Закону України "Про державну підтримку кінематографії в Україні", щодо порядку отримання Державного посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів, щодо внесення суб’єктів кінематографії до Державного реєстру виробників, розповсюджувачів і демонстраторів фільмів, щодо дотримання квоти демонстрування національних фільмів під час використання національного екранного часу); 

3) складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру) у сфері кінематографії; 

4) надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.

Порядок розгляду Держкіно звернень про надання безоплатної первинної правової допомоги

Звернення про надання одного з видів правових послуг (безоплатної первинної правової допомоги), передбачених частиною другою статті 7 Закону України "Про безоплатну правову допомогу", надсилаються або подаються особами, які досягли повноліття, безпосередньо до Держкіно відповідно до його компетенції, визначеної Положенням про Державне агентство України з питань кіно шляхом направлення листа на офіційну електронну поштову скриньку Держкіно: info@usfa.gov.ua або на поштову адресу: вулиця Кіото, 27, місто Київ, 02156

Держкіно у разі письмового звернення осіб про надання їм будь-якого з видів правових послуг (безоплатної первинної правової допомоги), передбачених частиною другою статті 7 Закону України "Про безоплатну правову допомогу" з питань, що віднесені до повноважень та компетенції Держкіно, надає такі послуги протягом 30 календарних днів з дня надходження звернення. 

Якщо у зверненні особи міститься лише прохання про надання відповідної правової інформації, така правова допомога надається Держкіно не пізніше 15-денного терміну з дня отримання такого звернення. 

Якщо питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції Держкіно, таке звернення протягом 5 календарних днів надсилається Держкіно до відповідного органу із повідомленням про це особи, яка подала звернення. 

Відповідно до положень частини дев'ятої статті 10 Закону України "Про безоплатну правову допомогу" звернення, що не стосуються надання первинної правової допомоги, розглядаються Держкіно в порядку, встановленому чинним законодавством України про звернення громадян. 

Прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції Держкіно, здійснюється відповідно до Графіка особистого прийому громадян керівництвом Держкіно.

Під час особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції Держкіно висококваліфікованими працівниками Держкіно надаються роз'яснення положень чинного законодавства України у сфері кінематографії та консультації з питань реалізації прав і свобод людини і громадянина та виконання обов'язків у сфері кінематографії.

Звертаємо увагу, що відповідно до положень абзацу тринадцятого пункту 19 Протоколу № 2 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій "Про стан забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення України та заходів стосовно стабілізації епідемічної ситуації, спричиненої коронавірусом COVID-19" під головуванням Прем’єр-міністра України Д.А. Шмигаля від 10.03.2020р. скасовуються до особливого розпорядження проведення особистих прийомів громадян в усіх органах державної влади.

Відтак, на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої распіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та заходів стосовно стабілізації епідемічної ситуації Держкіно не здійснює особистий прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції Держкіно. 

Запис осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції Держкіно на особистий прийом до керівництва Держкіно буде здійснюватися після закінчення карантинних заходів, визначених постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" від 09.12.2020р. № 1236

Допомога в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги

Безоплатна вторинна правова допомога – це вид державної гарантії, що полягає у створенні рівних можливостей для доступу осіб до правосуддя (частина перша статті 13 Закону України "Про безоплатну правову допомогу").

Відповідно до положень частини другої статті 13 Закону України "Про безоплатну правову допомогу" безоплатна вторинна правова допомога включає такі види правових послуг:

1) захист в суді;

2) здійснення представництва інтересів осіб, що мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами;

3) складення документів процесуального характеру.

Особи, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу відповідно до положень пункту 5 частини першої статті 9, пунктів 1 та 2 частини першої статті 15 Закону України "Про безоплатну правову допомогу" можуть її отримати у будь-якому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги або у адвокатів, включених до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, звернувшись за адресами, зазначеними на сайті Єдиного контактного центру системи безоплатної правової допомоги за посиланням: http://legalaid.gov.ua.

З метою отримання безоплатної вторинної правової допомоги також можна зателефонувати до цілодобової "гарячої" лінії Єдиного контактного центру системи безоплатної правової допомоги за телефонним номером 0-800-213-103. Дзвінок на вказаний телефонний номер безкоштовний в межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів. Дзвінки на вказаний номер неможливі з таксофонів та з-за кордону.

Також є можливість скористатися мобільним застосунком "Безоплатна правова допомога", завантаживши його через Google Play чи App Store за посиланням https://bit.ly/3hwwgqR, або завантажити мобільний застосунок "Твоє право", перейшовши за посиланням https://bit.ly/3iorbkE

у месенджерах Телеграм http://legalaid.gov.ua/telegram.html та Вайбер http://legalaid.gov.ua/viber.html

у кабінеті клієнта на сайті системи БПД https://cabinet.legalaid.gov.ua/.

Правові консультації також можна переглянути на довідково-інформаційній платформі WikiLegalAid, що розміщена за адресою wiki.legalaid.gov.ua.