Державне агентство України з питань кіно закликає міжнародну та українську спільноту припинити будь-яку співпрацю з росією
Закликаємо міжнародну та українську спільноту припинити будь-яку співпрацю з російськими та афілійованими компаніями!
Просимо міжнародних дистриб'юторів та продюсерів напряму співпрацювати з українськими компаніями.
Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року № 129-VIII російську федерацію визнано державою-агресором.
Зважаючи на збройну агресію російської федерації проти України, відповідно до положень статті 60 Віденської конвенції про право міжнародних договорів, статті 24 Закону України «Про міжнародні договори України» - Законом України від 06 грудня 2018 року № 2643-VIII ще з 01 квітня 2019 року була припинена дія Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією, учиненого 31 травня 1997 року в м. Києві та ратифікованого Верховною Радою України 14 січня 1998 року.
Постановою Верховної Ради України від 22 лютого 2022 року № 2093-IX затверджена Заява Верховної Ради України у зв’язку з визнанням російською федерацією незалежності незаконних самопроголошених утворень на тимчасово окупованих територіях окремих районів Донецької та Луганської областей України, в якій, зокрема, констатується той факт, що російська федерація є агресором.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022
(зі змінами) на території України введений та затверджений Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX воєнний стан.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2022 року № 355 денонсована Угода між Урядом України і Урядом Російської Федерації про співробітництво в галузі культури, науки і освіти, вчиненої 26 липня 1995 року.
Законом України від 03 березня 2022 року № 2108-IX внесені зміни до Кримінального кодексу України, зокрема вводиться кримінальна відповідальність за:
колабораційну діяльність - публічні заклики громадянином України, серед іншого, до співпраці з державою-агресором (караються позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п’ятнадцяти років);
організацію та проведення заходів політичного характеру, здійснення інформаційної діяльності у співпраці з державою-агресором, спрямованих на підтримку держави-агресора та/або на уникнення нею відповідальності за збройну агресію проти України, активна участь у таких заходах (караються позбавленням волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п’ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої).
Під здійсненням інформаційної діяльності розуміється створення, збирання, одержання, зберігання, використання та поширення відповідної інформації.
Згідно із Кримінальним кодексом, співпраця з контрагентами російської федерації може утворювати склад злочину, покарання за який може бути призначено як для осіб, що здійснюють колабораційну діяльність, так і для юридичних осіб, уповноваженими особами яких є колаборанти.
Зокрема, Закон України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об’єктів права власності Російської Федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.
З моменту прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 року № 187 в Україні заборонено виконання грошових та інших зобов’язань, кредиторами (стягувачами) за якими є російська федерація або особи, пов’язані з державою-агресором.
Передбачається, що правочини, вчинені із порушенням такого мораторію, є нікчемними, а нотаріальне посвідчення забороняється. Зауважимо, що запроваджувані трансакційні обмеження достатньо динамічно змінюються та мають тенденцію до посилення.
Фактично, в таких умовах, будь-яка співпраця українських учасників медійного ринку, таких як дистриб'юторські компанії, онлайн платформи, кінотеатри, канали телебачення з компаніями, які є кінцевими бенефіціарами бізнесу на території російської федерації, які не припинили здійснення своєї економічної (зокрема господарської) діяльності на території країни-агресора в період дії воєнного стану в Україні, введеного у зав’язку із здійсненням збройної агресії рф проти України, та їх афілійованими компаніями за межами росії, не може бути реалізована у законний спосіб, а тому є нелегітимною.
Таким чином, будь-яка діяльність, спрямована на отримання прибутку російських суб’єктів кінематографії, може містити ознаки колабораційної діяльності (ст. 1111 КК України), за що передбачена кримінальна відповідальність, а тому Державне агентство України з питань кіно, як орган державної влади, не може допустити будь-якого фінансування країни-агресора, адже вважає співпрацю з російськими дистриб'юторами та їх афілійованими компаніями порушенням чинного законодавства.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про кінематографію», постанови Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2023 року № 1069 «Деякі питання функціонування Державного реєстру фільмів» Державне агентство України з питань кіно приймає рішення про відмову у внесенні фільму до Державного реєстру фільмів за наявності визначених чинним законодавством підстав, у тому числі у разі встановлення факту співпраці учасників фільму з російською федерацією.
Російські посередники, які маскують російське походження, досі присутні на українському кіноринку, відстоюють інтереси країн-агресорів, що призводить до наповнення державного бюджету російської федерації та, відповідно, фінансування тероризму, вчиненого відносно нашої держави.
Це питання національної безпеки України.