На онлайн-платформі С21Media за участі Президента України Володимира Зеленського відбувся Тиждень українського контенту Content Ukraine on Demand
6-10 вересня на онлайн-платформі С21Media, авторитетному міжнародному порталі, присвяченому новинам та аналітиці медіабізнесу, відбувся Тиждень українського контенту Content Ukraine on Demand. Лідери українського медіаринку за участі Президента України Володимира Зеленського представили світу досягнення української індустрії та визначилися зі стратегіями подальшого розвитку на світовому ринку.
FILM.UA Group ініціювали об’єднання з Медіа Групою Україна, StarLightMedia та 1+1 media задля промоції української індустрії контенту на провідному міжнародному B2B-порталі, присвяченому медіаконтенту, С21Media. До презентації України долучився Президент Володимир Зеленський. Подія відбулася за сприяння медіаконсалтингової компанії Media Resources Management. У дев’яти дискусійних панелях лідери FILM.UA Group, Медіа Групи Україна, StarLightMedia та 1+1 media та їхні міжнародні партнери проаналізували стан медіаринку України, представили кейси спільного виробництва та співпраці як між українськими компаніями, так і з закордонними колегами, а також розповіли про перспективи та вигоди міжнародного співвиробництва як для внутрішнього ринку, так і для міжнародної спільноти.
До дискусії долучилися найвищі представники української влади, зокрема, Президент Володимир Зеленський. У спеціальному інтерв’ю він розповів про можливості та переваги вітчизняної медіаіндустрії та наголосив на всебічній підтримці галузі. Президент зазначив: оскільки в минулому й сам працював у медіасфері, то добре розуміє, що є обов’язковим для успішного функціонування ринку. Це державна стратегія розвитку, впровадження інновацій та створення умов для професійного зростання українських талантів.
Кожна компанія галузі окремо здатна створювати контент високої якості, проте саме спільні проєкти, як між українськими компаніями, так і за участі міжнародних партнерів, створюють можливість інвестувати достатньо для створення контенту світового рівня якості та відповідно розраховувати на більші прибутки завдяки дистрибуції не лише в Україні, а й у світі.
Український контент у світі
Тиждень українського контенту відкривала панель State of the nation: Ukraine, що розповідала про загальний стан українського медійного та аудіовізуального ринків та перспективи й плани на майбутнє на міжнародній арені. Головною темою дискусії стало поглиблення інтеграції українського медіаринку у світовий на фоні буму цифрової дистрибуції контенту. У дискусії взяли участь Вікторія Ярмощук, СЕО FILM.UA Group, CEO 1+1 media Ярослав Пахольчук, CEO StarLightMedia Олександр Богуцький, CEO Медіа Групи Україна Євген Бондаренко та заступник Міністра культури та інформаційної політики України Тарас Шевченко.
Нині вся медіасфера України переживає дуже важливий етап, пов’язаний з новим витком розвитку технологій. І бути на часі, драйвити галузь та знаходити нові підходи в роботі з аудиторією – це головний виклик і маст для кожного учасника ринку, щоб вберегти глядача/слухача/читача та створювати дійсно вартісний і потрібний контент. Тому в цьому напрямку дуже важлива консолідація дій і медіагруп, і творчих команд, і органів державної влади та регулювання галузі в загальнонаціональних масштабах. Наша спільна мета – вивести медіаринок України на міжнародний рівень, адже нам справді є чим пишатися та що показувати світу. 1+1 media вже давно працює над цією амбітною задачею і дуже приємно, що ініціюються подібні заходи, які об’єднують всіх.
Ярослав Пахольчук, генеральний директор 1+1 media
Сучасний світ потребує щораз більше нового цікавого та якісного контенту з конкурентною собівартістю. Проте тих, хто пропонує це, на світовому ринку не так багато, і Україна є одним з небагатьох таких виробників. Це доводять успішні вітчизняні проєкти, що вже добре відомі у світі – від анімації ("Викрадена принцеса", "Хоробрі Зайці") до детективних серіалів ("Нюхач", "Схованки") та копродукційних повнометражних фільмів ("Ціна Правди", "Захар Беркут"). Наші телесеріали, фільми, формати добре подорожують світом, вони вже є на Netflix, Amazon та багатьох інших платформах на всіх континентах. Прокатна історія, рейтинги та численні території продажів цих та інших проєктів, а також досвід вдалої співпраці з закордонними компаніями доводять привабливість української медіаіндустрії як надійного партнера, здатного створювати контент світового рівня.
Вікторія Ярмощук, СЕО FILM.UA Group
StarLightMedia має все необхідне для створення якісного контенту будь-якої складності. Наші люди – це професіонали своєї справи з реалізованими світовими проєктами. Разом наша команда створює найкращі багатосерійні захопливі історії про людські стосунки. Ми знімаємо успішні мелодрами, добрі казки із щасливим закінченням. У нас немає місця цинізму та жорстокості. Ми талановито розповідаємо про саме життя. І вже цієї осені наші телеканали увірвуться у прайм неймовірними україномовними серіалами.
Що стосується каналів групи StarLightMedia безпосередньо, то ICTV нарощує виробництво серіалів, які, сподіваємося, зможуть підкорити світ. Телеканал працює над кількома проєктами, які б ми хотіли знімати у ко-продакшені. Новий канал продовжує виготовляти шоу та комедії. СТБ виготовляє серіали та студійні реаліті-шоу. Ми плануємо повернути кілька великих брендів, які жили на телеканалі багато років, але були призупинені. Що ж стосується серіалів, то зараз СТБ працює над кількома ідеями українського серіалу. Хотіли би, щоб держава підтримала проєкти фінансово і глядачі побачили якісний автентичний продукт. Не можу не згадати "Кріпосну", яка отримала світове визнання. Польский канал TVP купив серіал як готовий продукт, а вже на етапі 3 і 4 сезонів увійшов у ко-продакшн.
Сьогодні для виробництва якісного серіального контенту є кілька напрямків. Це необхідність державного фінансування проєктів каналів, ко-продакшн з міжнародними гравцями та розробка неординарних проєктів разом з ОТТ-платформами.
Олександр Богуцький, СЕО StarLightMedia
Зміна технологій доставки та виробництва контенту, лінійне телебачення поступається місцем ОТТ-платформам, мовні питання, питання рекламного ринку, рібейти, відсутність довіри з боку кіновиробників – це ще не повний перелік викликів, які постали перед індустрією. Але і потенціал для розвитку значний. Ринок Pay TV в Україні ще недостатньо розвинутий, але він однозначно більший, ніж рекламний телевізійний ринок. Зараз саме той час, коли треба законодавчо його врегулювати. Різні технології і платформи мають грати за тими ж самими правилами. І тут важливо зрозуміти, чи хочемо ми бути локальним OTT-сегментом, чи інтегруватись у глобальний світовий ринок. Вирішення цього питання може драматично вплинути на виробничу та ОТТ-галузь найближчим часом.
Євген Бондаренко, CEO Медіа Групи Україна
Нові моделі копродукції і дистрибуції
Темою другої дискусії, New Coproduction and distribution models, був розвиток копродукції та дистрибуції. Її учасниками стали Катерина Вишневська, директорка з розвитку та копродукції FILM.UA Group, Нікола Сьодерлунд (Nicola Söderlund), керуючий партнер Eccho Rights, Ірина Черняк, директорка департаменту продажів телевізійного контенту в Медіа Групі Україна і директорка департаменту із закупівель програм каналу "Україна", та Антуан Дерожа (Antoine Derroja), голова відділу розвитку APC Studios.
Спікери нагадали про низку проєктів, уже реалізованих за участі міжнародних партнерів – "Кріпосна" (Польща), "Схованки" (Німеччина) та "Маркус", а також у стадії девелопменту – "Бути Монстром" (Швеція) та "Не та людина: Справа серійного вбивці, якого ніхто не шукав" (Франція).
Експерти обговорили модель копродукції, де дистрибутори починають співпрацю із проєктами ще на стадії виробництва або навіть на стадії розробки (як із нуарним детективом "Схованки"). І українські виробники вже працюють за цією моделлю, адже від міжнародних партнерів вітчизняні компанії отримують додатковий вклад до креативного процесу, а спільне фінансування надає ширші можливості для створення вищої якості. Українські телеканали починають займатись повнометражними копродукційними проєктами, а міжнародне співробітництво щороку зростає. Глобальним гравцям копродукція з Україною потрібна так само, як вітчизняним компаніям. Для світових партнерів стабільно висока якість виробництва та привабливі ціни, а також державна підтримка галузі є вагомими аргументами на користь співпраці.
Продуктивна дискусія відбулась у нас з колегами по той бік виробничого та дистрибуційного процесу. Важливо було почути схожі думки щодо перспектив органічної копродукції як найбільш цікавої і для телеканалів, і для міжнародних виробників та диструбуторів контенту. У нас є багато власних цікавих ідей та перспективних форматів міжнародних серіалів. У найближчому майбутньому очікуємо нові міжнародні колаборації за участю гравців українського ринку. Телеканал "Україна" та Медіа Група Україна однозначно і надалі планують розвивати цей напрям діяльності.
Ірина Черняк, директорка департаменту продажів телевізійного контенту в Медіа Групі Україна і директорка департаменту із закупівель програм каналу "Україна"
Плюси створення контенту в Україні
Темою дискусії Filming with Ukraine були переваги виробництва в Україні та за участі України. Спікерами стали Анна Волкова, керівниця міжнародних проєктів Української кіноасоціації, Жан-Шарль Леві, президент Forecast Pictures, Юрій Калиновський, керівник 1+1 Rental, та Євгенія Яцута, співвласниця, директорка та виконавча продюсерка компанії Radioaktive Film.
Україна стає одним із найпривабливіших європейських напрямків для створення контенту. Для цього є всі необхідні інгредієнти: інфраструктура, потужна технічна база, кейтеринг, реквізит, креативні, талановиті, досвідчені, професійні та насправді залучені в процес англомовні команди, постпродакшн преміального класу та цифрові спецефекти (VFX-сервіси), і все це за привабливими цінами та неодноразово перевірено в успішних міжнародних проєктах – зокрема, для Netflix.
В Україні легко можна знімати інші країни – скажімо, Львів може грати роль Парижа або Берліна в історичних фільмах. А велика територія країни надає широкий вибір географічних та кліматичних зон. Українські постпродакшен-сервіси також на висоті: їх послугами користуються кінематографісти з Голлівуду, Китаю, Європи та Індії. Наприклад, компанія Postmodern розробила 3D-модель четвертого енергоблока Чорнобильської АЕС, яку використали у мінісеріалі "Чорнобиль" від HBO, а також працювала над візуальними ефектами для китайських блокбастерів Looking Up, The Wandering Earth, Shanghai Fortress.
Анна Волкова, керівниця міжнародних проєктів Української кіноасоціації
Бродкастинг та нові сервіси
Окрема дискусія була присвячена українським бродкастерам. У події взяли участь керівник "Телевізійного бізнесу" та генеральний продюсер 1+1 Максим Кривицький, продюсер, медіаменеджер та директор StarLightMedia Дмитро Троїцький, директорка телеканалу "Україна" Вікторія Корогод, а також Наріман Гусейнов, директор бродкастингу, дистрибуції та девелопменту FILM.UA Broadcasting.
Ролі PayTV та OTT-платформ зростають, а глядачі потребують все більше якісного та різноманітного контенту. Український ринок бродкастингу розвивається у відповідності зі світовими тенденціями, тому посилення міжнародної співпраці та вихід на ринки не тільки Європи, а також Азії та Америки є реалістичним та перспективним напрямком розвитку.
Канал "Україна" і Медіа Група Україна активно розвивають різні формати міжнародної співпраці. Наш контент представлений на понад 100 територіях, а також на Amazon та інших платформах. Окремі наші серіали продано у більше ніж 30 країні. У нашому портфелі є кейси адаптації міжнародних форматів, які ми дистрибутуємо на світовий ринок вже в українській версії. Також ми активні на ринку форматів, ми успішно адаптуємо як праймові форматні бестселери, наприклад, The Masked Singer, так і серіали. Ми відкриті для міжнародної копродукції і для кросплатформних колаборацій. Так, вже у грудні очікуємо на нашій ОТТ-платформі OLL.TV прем’єру масштабного українсько-хорватського серіалу "Зломовчання", який стане першим в Україні серіалом формату original.
Вікторія Корогод, директорка телеканалу "Україна"
Група 1+1 media має велику кількість проєктів, що дистрибутуються за кордон як цілком, так і у вигляді форматів. До прикладу, наше шоу-бестселлер "Панянка-селянка" придбали для показу в 10 країнах, а ще 3 адаптовують формат згідно своїх реалій. Біг шоу, з якими ми працюємо, є найпопулярнішими в усьому світі, а наші адаптації з року в рік визнаються форматниками як найкращі в своєму роді. Це надихає і свідчить про те, що група 1+1 media – команда, яка уміло справляється з викликами, вміє працювати з міжнародними форматами та створює конкурентні продукти не лише для ринку України, а й для інших країн. Крім цього, ми активно працюємо в напрямку колаборацій зі стримінговими сервісами і маємо кілька унікальних співпраць в цьому напрямку з локальними платформами онлайн-телебачення. Впевнені, що зовсім скоро цей тренд масштабується і на наших закордонних колег.
Максим Кривицький, керівник "Телевізійного бізнесу" 1+1 media та генеральний продюсер 1+1
Бізнес наших телеканалів не обмежується тільки Україною. Ми дистрибутуємо контент власного виробництва у такі країни, як Білорусь, Казахстан, Молдова, Вірменія, а також у Європейський союз, де доходимо навіть до Іспанії. Крім того, ми пропонуємо україномовний контент українським діаспорам по всьому світу, що суттєво розширює нашу аудиторію. Значну частину контенту, що ми транслюємо, ми ж і виробляємо в межах Групи (FILM.UA), і це дозволяє забезпечувати повний цикл та створює додаткову цінність для наших партнерів.
Наріман Гусейнов, директор бродкастингу, дистрибуції та девелопменту FILM.UA Broadcasting
Серіали – найзатребуваніший жанр
Центром двох інших дискусій стала нова українська драма. Учасниками стали Олеся Лук’яненко, креативна продюсерка FILM.UA Group, Євген Тунік, креативний продюсер StarLightMedia, Тала Пристаєцька, креативна продюсерка StarLightMedia, Наталка Стрибук, головна продюсерка департаменту кіносеріального виробництва телеканалу "Україна", що входить до складу Медіа Групи Україна.
Ринок української драми розвивається та орієнтується на смаки глядачів у світі, рейтинги зростають, проєкти виходять на міжнародні платформи, тому сталий ріст попиту на український контент є закономірним. Креативний потенціал українських творців серіалів справді відповідає міжнародним стандартам, а нові моделі фінансування та дистрибуції допомагають залучати кошти для відповідної за якістю реалізації проектів. Створення історій, цікавих світу, потребує об’єднаних зусиль індустрії.
Один з найбільш визначних прикладів успіху жанру на міжнародному рівні – це нуарний детектив "Схованки" виробництва FILM.UA. Проєкт отримав чимало схвальних відгуків на світових кіноринках та фестивалях, вийшов на ефірному ТБ в Італії, Німеччині, був придбаний для показу в Польщі, Чехії, Словаччині, Естонії, Литві та країнах Бенілюксу, а також представлений на VOD-сервісі Walter Presents для територій США і Канади. Окремо учасникам було презентовано три майбутніх драматичних проєкти: "Серце Лева" від 1+1 media, "Готель" від Медіа Групи Україна та "Сусіди" від Нового Каналу.
Найсучасніші технології
Дискусія New Technologies From Ukraine дозволила зазирнути "за лаштунки" інноваційних технологічних рішень, що українці створюють для відомих фільмів (а зокрема й голлівудських хітів), шоу та цифрових медіа. Спікерами стали Євген Санніков, керівник Департаменту досліджень та інновацій в FILM.UA Group, Антон Воловик, головний комерційний директор в Reface та Олександр Сердюк, СEO в Respeecher.
Штучний інтелект все більше використовується у створенні медіаконтенту. Це як несе переваги, так і потребує відповідального поводження. Фахівці поділились напрацюваннями, а Євген Санніков розповів про кейс концерту "Незалежність в нашій ДНК", під час якого були застосовані технології зміни обличчя з використанням нейромереж для ефекту присутності легенди української музики — екс-лідера гурту "Скрябін" Андрія Кузьменко.
Україна є одним з лідерів у сфері інноваційних технологічних рішень. Reface і Respeecher є дуже яскравими прикладами. Вони допомагають голлівудським студіям “омолоджувати” зовнішність та голоси акторів, а то й взагалі використовувати у виробництві контенту образи й голоси знаменитостей, що вже не з нами. Сила інноваційної команди FILM.UA та наша додана вартість – це глибоке розуміння процесу виробництва контенту й водночас розуміння інноваційних технологій та можливостей їх практичного застосування у виробництві. Ми є тим центром, у якому технології та медіаекспертиза поєднуються задля забезпечення максимальної якості контенту, нового споживацького досвіду та оптимізації витрат на виробництво.
Євген Санніков, керівник Департаменту досліджень та інновацій в FILM.UA Group
Анімація
Анімація є універсальною мовою у всьому світі. При тому українська анімація успішно завойовує міжнародний ринок. У межах панелі Case study: розвиток української анімації продюсери студій Анімаград та Glowberry Ірина Костюк та Ольга Черепанова разом із генеральним директором FILM.UA Distribution Ігорем Сторчаком поділилися досвідом створення та просування анімації як стратегічного напрямку розвитку групи FILM.UA. Зокрема, розповіли про досягнення найуспішнішого українського анімаційного фільму "Викрадена принцеса", мультсеріалу для дошкільнят "Хоробрі Зайці", розказали про майбутнє повнометражних мультфільмів "Мавка. Лісова пісня" і "Роксолана" та поділились планами створення анімації для дорослої аудиторії.
Бути відкритим для світу – це не опція для нас, це необхідність! З "Викраденою Принцесою" ми охопили понад 100 країн. У кінотеатральному прокаті лише в Китаї мультфільм показали на 4500 екранах. Величезний успіх у Європі – у деяких країнах, таких як Румунія, ми вигравали в конкурентній боротьбі у таких відомих глобальних блокбастерів, як “Коко” та “Бейбі Бос”. Ми також були першим українським анімаційним фільмом, що показали у Латинській Америці.
Ігор Сторчак, генеральний директор FILM.UA Distribution
Прикладом вдалої копродукції у сфері мультиплікації є серіал для дошкільнят "Хоробрі Зайці", створений продакшеном Glowberry разом з Anima Kitchent (Іспанія). Перший сезон побачили в понад 55 країнах світу, а зараз триває спільна робота над другим сезоном.
Наша анімаційна стратегія передбачає роботу з різними форматами та аудиторіями. І якщо "Хоробрі Зайці" – це для дошкільнят, то для дорослої аудиторії ми готуємо "Академію Храбна" – анімаційний 2D-серіал, що крокує в ногу з глобальним висхідним трендом росту популярності анімації для молодих людей. Ми створюємо його спільно з ісландською компанією GunHil (частина Sagafilm). Серіал вже відомий на міжнародному ринку й був відібраний для презентації на двох потужних всесвітніх форумах (Série Series та Cartoon Forum). Отже, ми охоплюємо всі основні аудиторії, працюючи з анімацією різних жанрів та форматів. "Мавка" є хедлайнером нашого анімаційного напряму, і я думаю, що роль проекту для країни в цілому складно переоцінити. Реліз заплановано на 2022 рік. Низку угод щодо ліцензування "всесвіту Мавки" вже укладено задовго до фактичного релізу, і це є неспростовним доказом початку великого успіху.
Ірина Костюк, продюсерка FILM.UA Group
Президент підтримав індустрію
Завершила Тиждень українського контенту спеціальна подія за участі Президента України Володимира Зеленського. Президент дав інтерв’ю головному редактору, керуючому директору та співзасновнику C21Media Девіду Дженкінсону. Президент зазначив, що людський капітал є найважливішою цінністю української медіаіндустрії та назвав реалізацію українського творчого та інтелектуального потенціалу своєю особистою метою.
Слова Володимира Зеленського підкріпили тези представників української медіасфери та їхніх колег з-за кордону. Талановиті фахівці, доступність виробництва контенту, атмосфера кооперації у галузі, а також стійка державна підтримка створюють унікальні умови для зростання індустрії як всередині країни, так і в співпраці зі світовими гравцями. А спільна робота над новими проєктами розширює можливості для створення високоякісного контенту.
Гравці Українського медіаіндустрії є надійними та вигідними копродукційними партнерами як на локальному чи регіональному, так і на світовому рівні.
Україна має всі можливості та бажання розвиватися й розширювати свою присутність на світовому ринку.
У нас попереду багато викликів, але ще більше можливостей. З нашою неймовірною креативністю та досвідом, поєднаними з помірною вартістю виробництва, ми можемо створювати продукцію для регіональної та міжнародної аудиторій. Зараз ми маємо розповісти світу більше про Україну і про те, що можемо запропонувати. Кожен з нас має зробити це.
Вікторія Ярмощук, СЕО FILM.UA
ДОВІДКА
С21 Media — провідний постачальник B2B-інформації для міжнародного ринку контенту, що поєднує портфоліо гравців індустрії контенту з бізнес-подіями та маркетом онлайн-скринінгів.
FILM.UA Group — медіагрупа, що створює, адатпує і дистрибутує аудіовізуальний контент будь якої складності, а також надає повний спектр сервісів у цій галузі. Компанії та бренди під єдиною управлінською структурою є лідерами креативної індустрії України та успішно працюють на світовому ринку.
Група 1+1 media – один з найбільших медіахолдингів України. До складу 1+1 media входять 7 власних телеканалів (1+1, 2+2, ТЕТ, ПЛЮСПЛЮС, 1+1 International, УНІАН, Бігуді) та 2 партнерські (Kvartal TV та Paramount Comedy), новинні ресурси ТСН.ua, Главред, Інформаційне агентство "УНІАН", власні продакшн-підрозділи, партнерські платформи Київстар ТБ, Viasat та власна платформа 1+1 video, а також освітній проєкт 1+1 media school.
StarLightMedia – найбільша медіагрупа України та одна з найбільших медіакомпаній Східної Європи, яка об’єднує виробників і дистриб’юторів відеоконтенту для телевізійного ефіру та діджитал-платформ.
Медіа-холдинг "Медіа Група Україна" − управляюча компанія, яка об'єднує телевізійні, видавничі та new media-проєкти SCM. Холдинг є професійним інвестором в медіа-індустрію України, розвиває такі напрямки як бродкастинг, продакшн, продажі реклами та спонсорство, інтерактивне цифрове ТБ, new media.