Аналіз вказує на стабільну збитковість діяльності Центру Довженка навіть за умови державного фінансування

12.11.2022

Відповідно до наказу Державного агентства України з питань кіно «Про проведення перевірки Державного підприємства «Національний центр Олександра Довженка» від 28.07.2022р. № 95 була проведена перевірка Державного підприємства «Національний центр Олександра Довженка». 

Аналіз вказує на стабільну збитковість діяльності Центру Довженка навіть за умови державного фінансування.

Даний факт свідчить про неефективне прийняття управлінських рішень та неналежне виконання посадових обов’язків керівника, передбачених п.3.8 та п.3.9 контракту з найму керівника.

Згідно П(С)БО 16 «Витрати» до адміністративних витрат відносяться витрати, пов’язані з управлінням та організацією діяльності підприємства, які не включаються до собівартості реалізованої продукції. Адміністративні витрати Центру Довженка, за кожен рік дослідження стабільно перевищують обсяг бюджетного фінансування того ж року.

Крім того, відповідно до проведеного аналізу, адміністративні витрати Центру Довженка в десятки разів перевищують чистий дохід підприємства, що вказує на відсутність основної діяльності підприємства як такої.

З метою покращення ефективності діяльності Центру рекомендуємо:
1. Переглянути діючу систему внутрішнього контролю з метою недопущення та попередження порушень, недоліків у роботі;
2. З метою удосконалення та покращення системи внутрішнього контролю Центру привести наказ про облікову політику у відповідність із вимогами Положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій підприємств державного, комунального секторів економіки і господарських організацій, які володіють та/або користуються об'єктами державної, комунальної власності, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19.12.2006 р. № 1213;
3. Розробити заходи щодо покрашення фінансово-економічного стану Центру Довженка, у тому числі привести у відповідність до вимог чинного законодавства бухгалтерський облік та фінансову звітність;
4. Вдосконалити ведення бухгалтерського обліку в частині аналітичного обліку доходів від основної діяльності за видами (групами) товарів, робіт, послуг, що в подальшому дозволить аналізувати надходження за різними напрямками та ефективно прогнозувати доходи та витрати;
5. Провести обстеження будівель Центру щодо встановлення їх реального фактичного стану із залученням відповідних фахівців;
6. Звернутися до компетентних органів щодо встановлення фактичного стану приміщень та розміру фактичної балансової вартості приміщень з урахуванням їх технічного стану та законності проведення попередніх оцінок приміщень;
7. Притягнути до відповідальності осіб, за неналежне виконання своїх службових обов’язків, що призвело до виявлених в ході перевірки порушень та недоліків.